רועי מיזוג אוויר 24/7 א.ת., הנס מולר 22, קרית ביאליק קריות 072-326-4098 http://roysairconditioning.com/wp-content/uploads/2016/09/logo-roy.png
מאמרים

איך לשמור מערכת מיזוג האוויר נקייה מחיידקים

כסוג של פטרייה, עובש הוא למעשה בן דוד רחוק של הפטרייה והוא בהחלט לא משהו שאתם רוצים בשום מקום בבית שלכם. עובש הוא אורגניזם קשוח שיכול להתפתח בתוך הבית או בחוץ, במיוחד בתנאים לחים וחסרי אוויר. בדרך כלל, עובש מייצר זרעים כמו נבגים המפוזרים בקלות על ידי זרמי אוויר. כמו עובש, גם חיידקים משגשגים על לחות. כאשר הם נמצאים בריכוזים כבדים, נבגי עובש וחיידקים יכולים לעורר בעיות בריאותיות חמורות בבני אדם, כמו אלרגיות, אסטמה וקשיי נשימה אחרים. ילדים צעירים, אזרחים ותיקים ואנשים עם מערכת חיסונית חלשה נמצאים בסיכון הגבוה ביותר.

איך לשמור מערכת מיזוג האוויר נקייה מחיידקים

איך עובש וחיידקים גדלים

עובש אינו נוצר באופן ספונטני, אלא מתחיל מנבג מתרבית עובש קיימת. כיצורים חיים, עובש וחיידק שניהם זקוקים לאוויר, מים ומזון על מנת לגדול. למרבה הצער, מערכת מיזוג האוויר שלכם, במיוחד אם לא מטפלים בה כראוי, נוטה לספק את התנאים האידיאליים לטיפוח יבול עובש, בגלל הרטיבות הנובעת מתהליך קירור האוויר והחלקיקים המיקרוסקופיים של נבגי המזון והעובש העלולים להיכנס ליחידה. חיידקים נהנים מלחות עמידה הנמצאת לעיתים קרובות בתוך מערכת מיזוג אוויר; חיידקי הלגיונלה, הגורמים למחלת הלגיונרים, הם הסוג הנפוץ ביותר שנמצא במזגנים.

להיפטר מעובש וחיידקים

אם אתם מתמודדים עם מערכת מיזוג אוויר שכבר קיימת, הצעד הראשון הוא לחסל כל חיידק או עובש שעלולים לצמוח בפנים על ידי ניקוי יסודי. כבו את היחידה ונתקו אותה מאספקת החשמל. וודאו שהחדר בו אתם עובדים מאוורר היטב. לאחר מכן הסירו את המסננים ושיטפו או אם יש צורך, החליפו אותם. אבקו את סליל האידוי ונקו את הסליל ואת תבנית הניקוז בעזרת חומר ניקוי חיטוי המיועד לשימוש במזגנים. יש לשטוף במידת הצורך ולוודא שכל הפריטים יבשים לחלוטין לפני הרכבה מחדש של היחידה.

היזהרו מנזקי מים

קיים סיכון נוסף הכרוך בהפעלת מזגן: נזקי מים. בעוד שהסיכונים הנובעים מנזקי מים אינם כלולים במערכת המזגן, הם עלולים להיגרם על ידי מערכת שאינה מתפקדת כראוי. נזקי מים, במיוחד בקירות גבס או חתיכות עץ, יכולים לייצר עובש. יש סוגים של עובש, במיוחד עובש שחור, אשר עלולים לגרום לסיכונים בריאותיים חמורים.

אם אתם רואים נזקי מים הנגרמים על ידי מערכת המזגן שלכם – או כל דבר אחר לצורך העניין – תקנו את הנזק מיד. זה כולל יותר מסתם כיסוי כתמים מכוערים בצבע, שלא פותרים את הבעיה. יש להסיר טלאי קיר גבס שנפגעו.

אם הנזק נגרם בגלל דליפת מים מהמזגן, אז גם צריך לתקן את זה מיד אחרת הנזק רק יחזור.

שמירה על המזגן שלכם

לאחר שניקיתם את מיזוג האוויר שלכם או אם רק רכשתם מערכת חדשה, הקפידו למזער את פוטנציאל הצמיחה של עובש וחיידקים. בדקו ונקו את המסננים לעתים קרובות על מנת להסיר מקורות מזון ונבגי עובש. יש לנקות את המאייד ואת תבנית הניקוז על בסיס קבוע, בתחילת העונה או לחילופין לפחות פעם בחודשיים בזמן שהיחידה פועלת בתדירות גבוהה. פתחו מדי פעם חלון או דלת כדי לאוורר את האזור הממוזג כדי להקל על הצטברות הלחות.

זקוקים לשירות טכנאי מגנים בקריות בזול שעובד 24 שעות ביממה?? אנו נשמח לעמוד לשירותכם עם שירות אמין, מקצועי ואיכותי במחירים משתלמים במיוחד

רועי מיזוג אוויר

שירות אמין ומקצועי, המספק שירות לכל תושבי
הקריות. הגעה מיידית ומחירים הוגנים

צור קשר