רועי מיזוג אוויר 24/7 א.ת., הנס מולר 22, קרית ביאליק קריות 072-326-4098 http://roysairconditioning.com/wp-content/uploads/2016/09/logo-roy.png
מאמרים

איך פועלות משאבות חום במזגנים ומה כדאי לדעת

האם מזגנים משתמשים במשאבות חום, ואם כן אז לשם מה וכיצד הן עובדות? זוהי שאלה שאנו נתקלים בה מעת לעת מלקוחותינו, לכן נסביר זאת כאן.

האם המזגן מצויד במשאבת חום?

עד שנות ה-70 של המאה הקודמת, מזגנים לא הצליחו לחמם את האוויר, הם יכלו רק לקרר את האזור בו הוצבו. גם בימינו, זו עדיין הסיבה שבגללה יש לנו היום מזגנים בבתים שלנו  אך היום הם יכולים גם לחמם את האוויר, אם כיבצורה מייבשת, לא נעימה וכן לא יעילה או בריאה במיוחד. המזגנים של ימינו יכולים לחמם מכיוון שהם משנה את מנגנוני העבודה המכניים והפיזיים של המזגן בעת ​​הקירור. המערכת הופכת את הכיוון ויוצרת אוויר חם שניתן לדחוף ליחידה הפנימית.

תהליך זה של חימום באמצעות מזגן מבוצע, בין היתר, על ידי רכיב קטן שבתעשיית המיזוג נקרא משאבת חום – אך בפועל מדובר על פתרון טכני שונה לעומת משאבות חום מלאות כמו אלו המשמשות לחימום תת רצפתי או חימום בריכות שחייה למשל. בפועל, רכיב משאבת החום שבמזגן פועל גם בקירור האוויר באמצעות היחידה, אלא שבקירור ובחימום כיווני העבודה הינם  מנוגדים: בחימום יוצא חום מהסביבה והוא מועבר אוויר הנפלט לחדר בעוד שבקירור יוצא חום שנמצא בתוך הבית ו"מוחלף" באוויר קר יותר.

איך פועלות משאבות חום במזגנים ומה כדאי לדעת

מה עושה משאבת חום של מזגן?

כל סוגי משאבת חום פועלות על פי אותם עקרונות פיזיקליים בסיסיים. במילים פשוטות, מנגנון הקירור של משאבת החום דוחס גזי קירור, מה שגורם לו להתחמם מעבר לטמפרטורת הסביבה ולהתעבות לנוזל. לאחר מכן הגז החם עובר דרך מחליף חום שם הוא מתקרר לטמפרטורה נמוכה יותר מהסביבה. את הקור אשר נוצר מעבירים ליחידת המזגן הפנימית וכך מקררים את האוויר שבחלל (תהליך זהה מתרחש גם במקרר לדוגמא).

תהליך החימום עובד במהופך בכדי ליצור אפקט אשר מחמם את האוויר וזאת במקום לקרר אותו. ניתן להשתמש בסוללת קירור לחימום האוויר על ידי שינוי כיוון הזרימה של נוזל הקירור (גז). זה נעשה באמצעות שסתום תלת, או ארבעה כיוונים. טכנאי מזגנים מתייחסים לרוב לחלק השולט בזרימת נוזל הקירור (גז) ביחידה כמשאבת חום. רכיב זה עלול להתקלקל, ולגרום לכך שהמזגן לא יתחמם במקרים רבים.

מבולבלים…? למרות השם הדומה, משאבת חום במזגן לא יכולה לספק פתרון הסקה מרכזית.

ההסבר לעיל על משאבות חום במזגנים עלול לעיתים להוביל לבלבול ללקוחות ולצרכנים. חשוב להדגיש שלמרות הדמיון בין שם הרכיב במזגן שלכם ובמשאבות החום הייעודיות לחימום תת ריצפתי, המשאבה בתוך המזגן שלכם אינה יכולה לספק חימום תת רצפתי או הסקה מרכזית. במקום זאת, היא משמשת כמנגנון הפעלה ליכולות החימום של המזגן שלכם.

החלפת משאבת חום במזגן – תיקון משאבת חום במזגן

זקוקים למשאבות חום חדשות למזגן? להחלפת המשאבה הקיימת?

אנו מזמינים אתכם להעזר בצוות טכנאי המזגנים בקריות שלנו. אנו מתמחים במתן שירותי ייעוץ , תיקון והתקנת מזגנים בכל איזור הקריות והסביבה.

רועי מיזוג אוויר

שירות אמין ומקצועי, המספק שירות לכל תושבי
הקריות. הגעה מיידית ומחירים הוגנים

צור קשר