רועי מיזוג אוויר 24/7 א.ת., הנס מולר 22, קרית ביאליק קריות 072-326-4098 http://roysairconditioning.com/wp-content/uploads/2016/09/logo-roy.png
מאמרים

התקנת מזגן בממ"ד

רוצים להתקין מזגן בממ"ד? אתם במקום הנכון. במאמר הבא נסביר איזה סוג מזגן מתאים לממ"ד, איך מבצעים התקנת מזגן בממ"ד וגם, כמה זה עולה? כל התשובות.

איזה מזגן כדאי להתקין בממ"ד?

הממ"ד יכול להיות צפוף. האויבים שלנו לא מתחשבים במזג האוויר בחוץ ובעונות השנה כשהם תוקפים. לכן חשוב מאוד שיהיה מזגן שיוכל לעבוד בשעת חירום. מומלץ להתקין בממ"ד מזגן עילי, דהיינו יחידת מזגן נפרדת בעלת מאייד ומנוע חיצוני. כמובן שאין זה מספיק רק לבחור במזגן עילי, התקנת המזגן חייבת להתבצע באופן כזה שלא תפגע בתקן הבטיחות של חדר הממ"ד-  תקן 994 עפ"י פיקוד העורף

כך כאשר התקנת המזגן מתבצעת באופן תקני, ניתן להשתמש במזגן גם בעת מתקפה כימית . איך זה עובד? המזגן מקרר את האוויר שנמצא בחדר בסירקולציה ללא הכנסת אוויר מבחוץ או מחדרים לא מוגנים. לעומת זאת, אם תתקינו מזגן מיני מרכזי לא ניתן להשתמש בו בזמן מתקפה כימית מכיוון שהוא פועל בכל החדרים יחדיו ויעביר ביניהם אוויר, אך כמובן שהממ"ד עדיין יהיה מוגן מפני מתקפת טילים ולכן אנשים רבים בוחרים באופציה הזו.

התקנת מזגן בממ

התקנת מזגן עילי בממ"ד -הנחיות פיקוד העורף להתקנת מזגן בממ"ד

בכדי שהממ"ד יישאר תקין (דהיינו שיהיה עמיד בפני התקפות טילים או כימיות) לאחר שמתקינים את המזגן, אין זה מספיק לבחור רק במזגן עילי אלא חייבים להקפיד להתקין אותו בהתאם להוראות פיקוד העורף:

  • אין לקדוח בקיר חיצוני של הממ"ד.
  • המזגן חייב להיות מותקן על קיר פנימי בלבד, ולא על קיר חיצוני
  • יש לבודד את הצנרת העוברת בקיר הממ"ד ומתחברת למזגן.
  • לאחר כל קידוח יש לאטום את החלק בו קדחו בעזרת חומר ייעודי.
  • יש להתקין ברז שינטרל את מערכת הניקוז בזמן חירום. בשגרה, מערכת הניקוז של המזגן מנקזת את המים שהמזגן מייצר ומטפטפת אותם החוצה. בזמן חירום המטרה היא לבודד את הממ"ד ולכן אסור להשאיר פתח שכזה להעברת המים. כאשר סוגרים את הברז של מערכת הניקוז, המזגן עדיין יעבוד אך במקום לנקז את המים החוצה, המים יטפטפו אל תוך הממ"ד וכל מה שיש לעשות הוא לשים דלי מתחת למזגן.

התקנת מזגן בממ"ד עם הכנה

יש צורך בהתקן מיוחד להתקנת מזגן בתוך הממ"ד כדי שהוא יהיה אטום גם מפני התקפה כימית.

אם אתם גרים בדירה חדשה אז רוב הסיכויים שיש בממ"ד כבר התקן מיועד למזגן.ההתקן הנפוץ ביותר הוא התקן עומר, שהוא תשתית עבור התקנת מזגן בממ"ד בצורה פשוטה ומאפשר להפעיל את המזגן גם בזמן חירום. התקן זה כולל הכנת כל התשתית הנחוצה לצורך התקנת המזגן בממ"ד (צנרת גז, חשמל, צנרת ניקוז) וכן ברז ניטרול עבור צנרת הניקוז.

עומר הינו הפתרון היחידי המספק מענה תקני והתקנה פשוטה , כמו גם מראה אסתטי .

עומר הוא יותר ממכשיר. תפיסת העולם העיצובית מאחורי מכשיר עומר היא התקנה פשוטה, מראה נקי וביצוע חסכוני. מכשיר זה הוא יותר מפתרון אחסון. הוא חלק מתפיסה תכנונית מקיפה המתייחסת להעברת תשתית המזגן לקיר החיצוני של אזור האחסון ולמיקום מנועי המזגן.

תפיסה זו מתמקדת בבחירה מושכלת במיקום המזגן. תקן עומר מאפשר העברת תשתית המזגן בצורה חשאית, על בסיס אלמנטים מבניים קיימים. פתרון מקיף זה מפחית את עלויות הבנייה, מבטל עבודות מיותרות ומוריד את עלויות הביצוע. ניתן להשתמש בשיטות אלו בכל שלב של הבנייה, כולל שלב התכנון.

התקנת מזגן בממ"ד ללא כל הכנה

אין מה לדאוג – גם אם בממ"ד שלכם אין עדיין הכנה עדיין תוכלו להתקין בו מזגן, השאלה היא האם אתם רוצים לשמור על תקינותו מהלאה של הממ"ד או לא:

אם אתם מוכנים מוכנים לוותר על תקינות הממ"ד, ניתן להתקין את המזגן באותו אופן כמו מזגן בחדר סטנדרט. ההבדל הוא שבשונה מהתקנת מזגן רגיל הקידוח בקיר ממ"ד קשה יותר, ועל כן ההתקנה תתייקר מעט. במקרים כאלה, חשוב לבדוק עם המתקין אם יש לו את המקדחה המתאימה.

חשוב לציין – תוכלו לבחור במזגן מרכזי אן עילי עילי החדר יישאר מוגן בפני טילים, אך  לא בפני מתקפה כימית. מעבר לשיקול הבטחוני, המשמעות של התקנת מזגן בממ"ד על ידי קידוח היא ברובה שבעת מכירת הדירה לא תוכלו לציין שהממ"ד עומד בכל תקני שיקוד העורף.

זקוקים לשירות טכנאי מגנים בקריות בזול שעובד 24 שעות ביממה?? אנו נשמח לעמוד לשירותכם עם שירות אמין, מקצועי ואיכותי במחירים משתלמים במיוחד

רועי מיזוג אוויר

שירות אמין ומקצועי, המספק שירות לכל תושבי
הקריות. הגעה מיידית ומחירים הוגנים

צור קשר