רועי מיזוג אוויר 24/7 א.ת., הנס מולר 22, קרית ביאליק קריות 072-326-4098 http://roysairconditioning.com/wp-content/uploads/2016/09/logo-roy.png
מאמרים

תקלות נפוצות במזגנים

תקלות נפוצות במזגנים

בחודשי הקיץ אנו תלויים מאוד במזגן, בלעדיו השהות בבית היא בלתי נסבלת ובלילה אנו מזיעים ומתהפכים במיטה. כאשר יש לנו תקלות במזגנים אנו מיד רוצים טכנאי מזגנים לתקן אותן כי בקיץ פשוט אי אפשר בלי מזגן. אמנם המזגנים משמשים גם לחימום הבית בחורף, אך עיקר הביקוש למזגנים הוא בקיץ; במקרים רבים המזגן עומד חודשים רבים ללא שימוש וכאשר מגיע הקיץ וצריך להפעיל את המזגן אתם פתאום מגלים שהוא אינו מקרר.

אז אם גם אתם מודאגים מתקלות במזגן, בואו נראה מהן התקלות הנפוצות במזגנים:

מחסור בגז

במקרים רבים הגז מהמזגן דולף ואז המזגן אינו מקרר. סימן ההיכר של מחסור בגז הוא הצטברות של קרח על צינורות המזגן, יש המכנים זאת מזגן קפוא. הגז ממלא תפקיד חשוב במזגן וללא גז המזגן אינו מסוגל לקרר את החדר. טכנאי מזגנים חובבניים פותרים את הבעיה במילוי גז אך ברור שאין כאן שום פתרון. לפני שממלאים גז במזגן צריך למצוא את דליפת הגז ולתקנה, אחרת אין שום טעם למלא גז.

בעיה בשלט

לא רק המזגן עצמו יכול להתקלקל אלא גם השלט יכול להיות מקור לבעיות. אתם יודעים איך זה שהשלט מסתובב בבית, לפעמים הוא מתרסק על הרצפה ובסופו של דבר מתחיל להתפרק ולהישבר. ישנן מגוון של בעיות אשר יכולות לנבוע מהשלט כאשר הנפוצות יותר הן סוללות ריקות ולחיצה על כפתורים לא נכונים. בהחלט ישנם מקרים בהם אנשים מדווחים על מזגן שאינו מקרר וכאשר הטכנאי מגיע מסתבר שהשלט כלל אינו מכוון לקור.

נזילות מים

בשל הלחות שבאוויר בתהליך הקירור הלחות מתעבה לטיפות מים. טיפות מים אלו הן דבר טבעי וזוהי הסיבה מדוע למזגנים ישנם צינורות ניקוז. במקרים רבים התקלה היא נזילת מים מהמזגן והמקור שלה הוא בסך הכל  צינור מים סתום או צינור המונח בפוזיציה לא טובה. כאשר המים לא מצליחים לצאת החוצה באמצעות הצינור הם פשוט מציפים את המזגן ומוצאים דרכים אחרות לצאת החוצה.

רעשים

במקרים רבים המזגן משמיע רעש מקרטע המרמז על כך שמשהו אינו תקין. במזגן ישנם חלקים שונים אשר יכולים להישבר ולגרום לרעשים חריגים במהלך הפעולה. כמובן שהרעשים הם רק סימפטום ולא הבעיה עצמה שיכולה להיות חמורה. לכן במקרה והמזגן שלכם משמיע רעשים חריגים יש למהר להזמין טכנאי לבדוק את המזגן וכן מומלץ להימנע משימוש במזגן עד לבירור מהות התקלה.

בעיות בתרמוסטט

רבים מניחים שכל בעיה אשר מונעת מהמזגן לקרר היא מחסור בגז אך בהחלט ישנן בעיות שונות אשר יכולות לגרום למזגן לא להפיק קור. במקרים רבים הבעיה נובעת מתרמוסטט לא תקין שפשוט אינו עושה את עבודתו כראוי. תרמוסטט מקולקל גורם למזגן לעצור הרבה לפי שהוא הצליח לקרר את החדר לטמפרטורה שלה אתם מצפים.

קבל מדחס

אחת התקלות הנפוצות ביורת היא קבלים שיצאו מכלל שימוש ודרושים החלפה. קבלים הם רכיבים חשמליים אשר נועדו לאגור מטען חשמלי ולפרוק אותו. קבל מדחס נותן למדחס את ההנעה הראשונית לצורך תחילת הפעולה של המזגן. במקרים רבים הם יוצאים מכלל פעולה וצריך להחליפם.

רועי מיזוג אוויר

שירות אמין ומקצועי, המספק שירות לכל תושבי
הקריות. הגעה מיידית ומחירים הוגנים

צור קשר